جهانگردي و گردشگري
اطلاعات جامع در مورد جهانگردي و گردشگري و بليط هاي لحظه آخري هواپيما

 

 

مقايسه پروازهاي ارزان قيمت به بندرعباس با سادگي و با استفاده از كادر جستجو در سايت سالواتراول و با نتايج جستجوي متنوع به شما طيف گسترده اي از خطوط هوايي و نمايندگان مسافرتي ارائه مي دهد كه پرواز هاي ارزان به فرودگاه بندرعباس را از هر نقطه از ايران نشان مي دهد و سپس مي توانيد به طور مستقيم با كليك كردن به آژانس ها يا سايت هاي هواپيمايي، پرواز خود را به فرودگاه بندر عباس رزرو و خريداري كنيد.


اگر تاريخ مسافرت شما قابل انعطاف باشد، سايت بليط لحظه آخري سالواتراول مي تواند بهترين و ارزانترين بليط ها به مقصد بندرعباس را براي شما تهيه و خريداري نمايد، براي اين منظور كافيست وارد سايت سالواتراول به آدرس زير شده و انتخاب نماييد.


www.stkt.ir


اگر به دنبال يافتن بهترين، ارزان ترين و مطمئن ترين بليط ارزان يا بليط لحظه آخري به مقصد بندرعباس هستيد، در قسمت تقويم سايت، تمام ماه را انتخاب كنيد، نمودار ما بهترين قيمت ها براي دوره هاي 15 روزه را به شما نشان مي دهد.


پس از انتخاب بليط بندرعباس و تكميل فرم خريد، بليط صادر شده و براي شما ارسال مي شود، براي استفاده چاپ بليط ضرورتي ندارد، مي توانيد عكس بليط را در فرودگاه به متصدي و كانتر مربوطه نشان دهيد تا كارت پرواز براي شما صادر شود.


بهترين راه براي پيدا كردن يك بليط به مقصد بندرعباس جستجو كردن در تمام سايت هاي فروش بليط است، سايت ما اين كار را براي شما انجام مي دهد. ما چندين سايت و چندين شركت هواپيمايي را براي شما در يك زمان جستجو مي كنيم، بنابر اين شما مجبور به زحمت جستجو هاي مكرر نيستيد.


به همين دليل است كه ما فكر مي كنيم بهترين مكان براي يافتن بليط ارزان قيمت بندرعباس سايت سالوا تراول است. خطوط هوايي قيمت بليط هواپيما به بندرعباس را بر اساس روز و زمان به ما اعلام مي كنند و شما مي توانيد پرواز خود را رزرو و خريداري نماييد.


ما داده ها را از همه خطوط هوايي جمع آوري كرده ايم و متوجه شده ايم كه سه شنبه ها، چهارشنبه ها و شنبه ها اغلب بهترين روزها براي رزرو پرواز به بندرعباس هستند. اگر مي خواهيد درباره بليط هواپيما به بندرعباس بيشتر بدانيد، مقاله ما را درباره بهترين زمان براي خريد بليط هاي هواپيمايي كه در همين سايت قرار داده شده است را مطالعه كنيد

 

 

 

 

 

درباره بندرعباس بيشتر بدانيد :


شهر بندرعباس مركز استان هرمزگان در جنوب ايران است. شهر بندرعباس در بخش مركزي شهرستان بندرعباس قرار دارد و يكي از نام‌هاي قديمس آن بندر گمبرون بوده است.


بندرعباس بزرگترين بندر ايران است كه مقدار بسيار بالايي از ترانزيت كالا از طريق بنادر شهيد رجايي و باهنر صورت مي‌گيرد. فاصله بندرعباس تا تهران ۱۳۳۳ كيلومتر است. جمعيت اين شهر در فصل‌ هاي مختلف سال متفاوت است. بندرعباس به دليل شرايط خاص خود همواره پذيراي ميهمانان زيادي از اقصي نقاط ايران است.

 

آب و هواي بندرعباس

آب و هواي بندرعباس گرم و مرطوب است. به طور كلي در بندرعباس از نيمه آبان تا نيمه فروردين داراي آب‌ و هواي مطبوعي است. ماه‌ هاي ارديبهشت و خرداد هوا خشك، ماه‌ هاي تير تا مهر داراي اب و هواي مرطوب است.


دماي هواي شهر بندرعباس در گرم‌ترين روزها به ۵۲ درجه سانتيگراد و در سردترين روزها به ۲درجه سانتيگراد مي‌رسد. ميانگين بارش بندرعباس در حدود ۲۰۰ ميليمتر است.

 

رسم و رسوم بندرعباس

حنابندان يكي از آداب و رسوم عروسي در بندرعباس باشد. در شب حنابندان زنان شركت كننده بندرعباسي دستشان را با آغشتن به ظرف حنايي كه دور تا دور مراسم گرداننده مي‌شد رنگ مي‌كنند.


زار: مراسم زار همراه با گونه‌اي موسيقي كه موسيقي زار نام دارد، براي بيرون كردن مرض از جسم بيمار اجرا مي‌شود.


روز دمور: در گذشته خانواده‌ها همراه با كودكان و گاه اقوام نزديك خود به باغهاي مجاور شهر، خصوصاً نخلستانها مي‌رفتند و ضمن صرف ناهار در آنجا به كمك طنابي كه از برگ درخت خرما بافته مي‌شود و چيلك chilak نام دارد، تابي به دو درخت خرما مي‌بستند كه به آن دمور مي‌گويند. كودكان با آن تا غروب بازي مي‌كرده و عصر هنگام همگي به خانه هايشان بازمي‌گشتند. البته اين رسم امروزه كمتر انجام شده ولي در گذشته اكثريت غريب به اتفاق مردم آن را انجام مي‌دادند.


روز نوروزي مرده‌ها: در قديم در بندرعباس يك هفته قبل از عيد سفره‌اي در خانه خود يا به شكل اشتراكي در منزل اقوام يا همسايگان مي‌انداختند كه به آن نوروزي مرده‌ها گفته مي‌شود. اين سفره كه به مناسبت يادبود اموات در آخرين روزهاي سال انداخته مي‌شود، شامل غذاهايي بود كه هر كس به منظور خيرات براي اموات خود مي‌ريخت و در آن قرار مي‌داد. يكي از اصلي‌ترين موادي كه جهت خيرات در اين سفره گذاشته مي‌شود، خرماي ماليده‌اي است كه از تابستان در مشك بدين منظور ذخيره مي‌شده. اين خرما را همراه با باقلا پلو يا شير در اين روز صرف مي‌كردند.


روز سفره اموات: در اين روز كه ده روز قبل از مراسم آن انجام مي‌شود، هركس به فراخور وضعيت مادي و اقتصادي اش براي خيرات اموات خود غذا يا ميوه و شيريني تهيه كرده و تمام روز در خانه خويش مراسم فاتحه و قرآن خواني برگزار مي‌كند. اين مراسم سرانجام با خوردن شام در منزل صاحب خانه پايان مي‌پذيرد. اين مراسم با گذشت زمان به فراموشي سپرده شد؛ ولي در روستاي روستاي زيارت پير چوگان همچنان رايج است.
زنبيل گردانيدن: رسم زنبيل گردانيدن نيز از آيين‌هاي مرسوم در بندرعباس و استان هرمزگان است. در هرمزگان گاهي اتفاق مي‌افتد كه بچه‌اي در سن ۱۸ ماهگي يا دو سالگي به اصطلاح محلي پا نگرفته و راه نمي‌افتد. پدر و مادر طفل، براي راه افتادن بچه خود، يك روز بر و بچه‌هاي همسايه را خبر مي‌كنند و فرزند خودشان را در يك زنبيل كه با پوشال درخت خرما، درست شده؛ مي‌گذارند و آن را به دست بچه‌هاي همسايه مي‌سپارند تا زنبيل محتوي بچه را به درب حداقل شش خانه ببرند.


بچه‌ها با ترتيب خاصي دو طرف زنبيل را گرفته و در حالي كه زنبيل را مثل يك تخت روان حركت مي‌دهند با صداي بلند اين عبارت را مي‌خوانند: كندو پا نداره، خيرش بكن به كندو، تا كندو پا بگيره، كندو پا نداره، خيرش بكن … بعد با همان تشريفات زنبيل را به درب خانه‌هاي ديگر مي‌برند و عبارات بالا را دسته جمعي مي‌خوانند و اين كار در حدود دو ساعت طول مي‌كشد، در خاتمه مراسم دوباره زنبيل محتوي بچه را به خانه پدر و مادر طفل برگردانيده و بچه را تحويل مي‌دهند. اهالي عقيده دارند كه بعد از انجام چنين مراسمي، طفل پا مي‌گيرد و راه مي‌افتد.


قرباني براي ريزش باران: بر اساس يك رسم قديمي، همه ساله در استان هرمزگان به خصوص؛ جزيره قشم براي ريزش به موقع باران يا ريزش زودتر و بيشتر باران، تعداد قابل توجهي گوسفند قرباني مي‌كنند و گوشت آن‌ها را به صورت خورش درآورده و به همراه برنج بين مستمندان توزيع مي‌نمايند. مراسم در بيرون شهر صورت مي‌گيرد و پيش از هر كاري اهالي به خواندن نماز مي‌ايستند و سپس گوسفندها را ذبح مي‌كنند، هم‌زمان با فراهم كردن مراسم قرباني، آب انبارهاي خود را كه در محل به نام بركه معروف است؛ تخليه و تميز كرده و منتظر ريزش باران مي‌مانند.


قبله دعا (دعاي طلب باران): قبله دعا از سنت پيامبران و يكي از مراسم قديمي مردم استان هرمزگان است كه تا به امروز هم‌چنان زنده است. اين مراسم براي مردم بومي جنبه مقدسي پيدا كرده است. در سال‌هايي كه باران به موقع نمي‌بارد و آب بركه‌ها و چاه‌ها كم مي‌شود و دشت‌ها و صحراها سبز نمي‌شوند، و خشك سالي شود مردم بندر عباس مطابق رسوم قديمي براي طلب باران آييني را اجرا مي‌كنند كه به آن اصطلاحاً قبله دعا گفته مي‌شود. رسم قبله دعا را با صلاحديد يكي از ريش سفيدان و افراد با ايمان محل در يك روز جمعه برگزار مي‌كنند.

 

در اين روز همه اهالي بندر عباس از پير و جوان، زن و مرد، به محلي خارج از شهر مي‌روند. آنها كودكان را بخاطر اينكه معصوم و بي گناه هستند و دعاهايشان زودتر اجابت مي‌شود، با خود همراه مي‌كنند. پس از رسيدن به محل مورد نظر كه معمولاً روي تپه‌اي واقع است شروع به خواندن دعا و نماز مي‌كنند. پس از آن اقدام به قرباني كرده و از گوشت قرباني نذري مي‌پزند. با غذاي نذري فقرا و مساكين را اطعام مي‌كنند و با دعا و خيرات از خدا مي‌خواهند براي آنها باران بفرستد.

 

http://stkt.ir/NewsDetails-10438.html

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۱۵:۵۲ ] [ امين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

در اين وبلاگ قصد دارم به بررسي شهر هاي مختلف ايران و كشور هاي جهان براي سفر بپردازيم همچنين به بررسي بليط هاي لحظه آخري هواپيما براي مقاصد مختلف خواهيم پرداخت . با ما همراه باشيد تا قبل از سفر اطلاعات مفيدي در مورد مقصد خود قبل از سفر كسب نماييد.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی