جهانگردي و گردشگري
اطلاعات جامع در مورد جهانگردي و گردشگري و بليط هاي لحظه آخري هواپيما

 

 

در سايت سالواتراول مي توانيد ليست بليط هواپيما براي آنتاليا را در دوره هاي 15 روزه مشاهده كنيد، بعد از انتخاببليط هواپيما براي آنتاليا، ارزان و مناسب در تاريخ مورد نظرتان، مشخصات خود را وارد نموده و از طريق درگاه اينترنتي خريد خود را انجام دهيد، سپس بليط هواپيما به مقصد آنتاليا صادر مي شود، در فرودگاه و براي سوار شدن به هواپيما نيازي به بليط كاغذي و چاپ بليط نداريد.


هنگام سوار شدن به هواپيما به مقصد آنتاليا كافيست تا عكس بليط را نشان مامور كنترل فرودگاه دهيد و كارت پرواز سوار شدن به هواپيما را دريافت نماييد. هنگام خريد بليط هواپيماي آنتاليا فقط در انتخاب ماه و تاريخ انتخاب كنيد، نمودار ما بهترين زمان براي پرواز به آنتاليا را نشان مي دهد. با امكاناتي كه سايت سالواتراول براي شما در نظر گرفته است، شما مي توانيد بهترين و ارزانترين بليط هواپيما براي آنتاليا را خريداري كنيد.


لطفا كامل دقت فرماييد، تمامي بليط هاي چارتري به مقصد آنتاليا غير قابل استرداد هستند. اطلاعات بيشتر در مورد پرواز به مقصد آنتاليا وساير شهرهاي تركيه و بهترين بليط چارتر و ارزان را از سايت سالواتروال بخواهيد.

 

www.stkt.ir

 

 

بررسي ابعاد مختلف شهر آنتاليا


نام مركز استان آنتاليا و از شهرهاي مهم و توريستي در جنوب كشور تركيه است. آنتاليا كه به عنوان مركز گردشگري و تفريحي در تركيه محسوب مي‌گردد داراي جاذبه‌ هاي فراوان مي‌باشد. در آنتاليا بلوار هاي زيبا با درختان نخل و لنگر گاه‌ ها خود نمائي مي‌كند.


در آنتاليا و در بخش قديمي و تماشائي آن منطقه قلعه ‌ايچي (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه كه شامل خيابان هاي كم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه‌ هاي قديمي كه توسط ديوار هاي قديمي محصور شده، بسيار جلب توجه مي‌كند. در ۲۰۱۰ جمعيت اين شهر يك ميلون نفر برآورد شده‌ است.

 

معماري تاريخي آنتاليا

معماري شهر آنتاليا برگرفته از معماري يونان باستان و امپراتوري رم در سده دوم و سوم و پس از آن معماري اسلامي مي‌باشد كه در زير به مواردي از بنا هاي تاريخي آن اشاره مي‌كنيم.

 

مسجد ييولي مناره آنتاليا

اين مناره‌ي 38 متري و شيار دار كه سمبل شهر آنتاليا است به سبك معماري سنتي ترك‌ ها بخشي از كوليه يا مجموعه مسجد است. مسجد ييولي مناره كه به مسجد علاء الدين نيز شهرت دارد بين سال‌هاي 1219 الي 1236 به دستور علاء الدين كي قباد، سلطان سلجوقي بنا شد و از نمونه‌ هاي بارز معماري سلجوقي است. مجموعه‌ مسجد شامل مدرسه و درويش‌ خانه است و در حال حاضر به مركزي آموزشي تبديل شده است.

 

دروازه‌ هادريان آنتاليا

شايد برجسته ‌ترين اثر تاريخي شهر آنتاليا دروازه‌ هادريان باشد كه به اوچ كاپلار(سه در) نيز شهرت دارد. اين دروازه بخشي از ديوار باستاني است كه در گذشته گرداگرد آنتالياي قديم كشيده شده و به افتخار بازديد هادريانوس، امپراتور روم از آن شهر در سال 130 بعد از ميلاد بنا شد.

 

آسپندوس آنتاليا

شهر باستاني آسپندوس در 40 كيلومتري آنتاليا قرار دارد و آمفي ‌تئاتر روباز آن يكي از معدود بناهايي است كه از قرن دوم ميلادي سالم مانده و بناي اصلي خود را حفظ كرده است. آمفي تئاتر آسپندوس گنجايش 15000 نفر را دارد و امروزه ميزبان جشنواره‌ هاي بين المللي است.

 

پرگا آنتاليا

ستون‌هاي پابرجا و تالارهاي بزرگ هنوز از شكوه آن دوران براي گردشگران مي‌گويند. شهر تاريخي پرگا پرگا در جنوب‌ غربي تركيه و 18 كيلومتري آنتاليا قرار دارد. تاريخ اين شهر به اوايل قرن برنز بر مي گردد. مجسمه‌ ها و ستون‌ هاي قديمي يادگاري از دوران روم باستان است و حضور مجسمه‌ هاي زن مانند پلاتينا مگنا حاكي از فعاليت زنان در امور شهرداري آن دوران است.

 

پرگا زماني پايتخت پامفيليا بوده كه ابتدا تحت فرمانروايي يوناني‌ ها و سپس رومي‌ها به اوج خود رسيد. خانه‌ رياضيدان معروف، آپولونيوس، حمام‌هاي رومي، دروازه‌ي يوناني و اكروپليس ( دژ يوناني) از جمله جاذبه‌ هاي آنتاليا هستند كه توجه شما را جلب مي‌كنند.

 

جغرافياي آنتاليا

آنتاليا در منطقه مديترانه و در غرب تركيه واقع شده‌است. اين شهر از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به درياي مديترانه، از شرق به شهر سريك، از غرب به شهر كوركوتلي و از جنوب غرب به شهر كمر احاطه شده‌است. تنها رودخانه اين منطقه رود آكسو مي‌باشد كه در انتها به آبشار دودن ختم مي‌شود.

 

آب و هواي آنتاليا

آب و هواي آنتاليا به طور كلي مديترانه‌ اي بوده كه در فصل تابستان گرم و خشك و در زمستان معتدل و باراني مي‌ باشد. به عبارت ديگر در فصل زمستان امواج هواي گرم از سوي دريا به طرف ساحل در چرخش بوده و مانع از برودت و سرماي زياد مي‌گردد. ميانگين دما در تابستان بين ۳۰ تا ۳۵ درجه‌ است. در زمستان ماه ژانويه دماي هوا بطور متوسط بين ۹ تا ۱۵ درجه مي‌باشد و از نظر هواشناسي تا اكنون برف و يخبندان در اين شهر بندرت ديده شده‌است.

 

بطور متوسط رطوبت سالانه در آنتاليا ۶۴٪ است. آنتاليا منطقه ‌اي ساحلي مي‌باشد كه داراي تابستان‌ هاي گرم و طولاني بوده و حتي نوشته اذعان شده كه در زمستان در ماه هاي ژانويه و دسامبر بارندگي بسيار نادر بوده و باران‌ هاي سيل آسا بيشتر در فصل پاييز ديده شده‌است. بطور متوسط در سال ۳۰۰ روز آفتابي و ۴۰ تا ۵۰ روز باراني بوده و ميانگين دماي ساليانه حدود ۱۸٫۷ درجه سانتيگراد است.

 

http://stkt.ir/NewsDetails-10456.html

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۱۹:۰۰ ] [ امين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

در اين وبلاگ قصد دارم به بررسي شهر هاي مختلف ايران و كشور هاي جهان براي سفر بپردازيم همچنين به بررسي بليط هاي لحظه آخري هواپيما براي مقاصد مختلف خواهيم پرداخت . با ما همراه باشيد تا قبل از سفر اطلاعات مفيدي در مورد مقصد خود قبل از سفر كسب نماييد.
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی